• Kontrast
  • Tekst
  • Powiększenie
  • Skalowanie treści 100%
  • Aa Czcionka 100%
  • Wysokość linii 100%
  • Odstęp liter 100%
Ustawienia
Wyszukiwarka

Przedszkole nr 12
"Kubuś Puchatek"
w Koninie

Godło Polski Biuletyn informacji publicznej BIP - kliknięcie spowoduje otwarcie nowego okna

 

Temat tygodnia: GORĄCA AFRYKA

Okres realizacji:  04-08.03.2024

INNOWACJA PEDAGOGICZNA „WSZYSTKIE DZIECI ŚWIATA”

W tym tygodniu dzieci:

  • Określają swój nastrój
  • Dowiedzą się , jak żyją mieszkańcy Afryki
  • Wysłuchają bajki afrykańskiej
  • Wypowiedzą się na temat swoich odczuć związanych z oglądaniem przyrody charakterystycznej dla Afryki
  • Utrwalają wiedzę na temat szanowania odmienności kulturowych i etnicznych
  • Wysłuchają muzyki afrykańskiej i będą się poruszać w jej rytm
  • Będą rozwijać koncentracje uwagi i myślenie logiczne
  • Poznają literę  p, P: drukowaną i pisaną, małą i wielką
  • Poznają cyfrę 9
  • Będą rozwijać umiejętność klasyfikowania i przeliczania w dostępnym dla siebie zakresie
  • Rozwiążą zadania tekstowe z wykorzystaniem znaków matematycznych :+, =, <, > w zakresie liczb 1- 9
  • Wykonają pracę plastyczną
  • Wzbogacą zasób słownictwa

 

W tym tygodniu szczególną uwagę zwracamy na zrozumienie i uszanowanie odmienności ludzi z innych krajów świata; ich kultury, sztuki, wyglądu i środowiska, w którym żyją. 



Temat tygodnia: MARCOWA POGODA

Okres realizacji:  11- 15.03.2024

W tym tygodniu dzieci:

  • Określają swój nastrój
  • Wezmą udział w zabawach słuchowych
  • Rozwiążą zagadki
  • Dowiedzą się co oznacza powiedzenie „W marcu jak w garncu”
  • Wysłuchają opowiadanń M. Strętkowskiej- Zaremby  „W marcu jak w garncu” oraz W. Kowalskiej i M. Ciechomskiego „Talent show”
  • Poznają literę p, P: małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • Dowiedzą się , co oznacza znak „–”  ( odjąć )
  • Uzupełnią kalendarz pogody
  • Wysłuchają i nauczą się piosenki „Psotny marzec” 
  • Poznają i będą szukać oznak wiosny na spacerze
  • Będą doskonalić liczenie
  • Będą rozwijać myślenie logiczne
  • Będą rozwijać orientację przestrzenną
  • Zasieją nasiona
  • Dowiedzą się, czego roślina potrzebuje do życia
  • Dowiedzą się, dlaczego niektóre przedmioty toną, a inne nie
  • Dowiedzą się, co to znaczy „ubierać się na cebulkę”
  • Wykonają pracę plastyczną „Jakie ubrania nosimy w marcu?” 

W tym tygodniu szczególną uwagę zwracamy na  okazywanie szacunku i troski o przyrodę oraz odczuwanie radości płynącej  z jej obserwacji.




Temat tygodnia: WIOSNO, ACH TO TY!

Okres realizacji:  18- 22.03.2024

W tym tygodniu dzieci:

  • Określają swój nastrój
  • Wezmą udział w zabawach słuchowych
  • Dowiedzą się, kim jest ornitolog
  • Dowiedzą się co oznacza powiedzenie „W marcu jak w garncu”
  • Wysłuchają opowiadania B. Szelągowskiej  „Wracamy do Polski” 
  • Poznają literę z, Z: małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • Odkryją zapis cyfrowy liczby 10
  • Utrwalą wiadomości na temat ptaków powracających do Polski na wiosnę
  • Wysłuchają i nauczą się piosenki „Wiosenne buziaki” 
  • Poznają i będą szukać oznak wiosny na spacerze
  • Będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
  • Będą układać ptaki i kwiaty z figur geometrycznych
  • Wykonają zadania, używając znaków matematycznych : <, >, +, =, - .
  • Powiedzą, w jaki sposób i dlaczego warto dbać o ogród wiosną
  • Będą wyodrębniać pierwsze i ostatnie głoski w słowach
  • Będą dzielić słowa na sylaby i głoski
  • Utrwalą wiadomości na temat obiegu wody w przyrodzie
  • Wykonają pracę plastyczną „Kolory wiosny” 
  • Utrwalą umiejętność kodowania

W tym tygodniu szczególną uwagę zwracamy na  rozwijanie umiejętności współpracy i kształtowanie postawy badawczej



Temat tygodnia: WIELKANOC

Okres realizacji:  25- 29.03.2024

W tym tygodniu dzieci:

  • Określają swój nastrój
  • Będą doskonalić umiejętność czytania
  • Wysłuchają opowiadania A. Widzowskiej  „Gipsowe pisanki” 
  • Obejrzą film o ozdabianiu jaj wielkanocnych
  • Będą utrwalać poznane litery
  • Poznają literę u, U: małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • Będą układać rymy do wybranych słów
  • Wysłuchają i nauczą się piosenki „Od koszyczka, do dyngusa” 
  • Zapoznają się z tradycjami wielkanocnymi
  • Opowiedzą, jak w ich domach obchodzona jest Wielkanoc
  • Będą rozwiązywać zadania tekstowe używając znaków matematycznych : <, >, +, =
  • Dowiedzą się, co oznacza termin „prima aprilis”
  • Wezmą udział w eksperymencie z jajkami
  • Wykonają pracę plastyczną „Śmigus-dyngus” 
  • Utrwalą umiejętność kodowania

W tym tygodniu szczególną uwagę zwracamy na  poszanowanie tradycji obchodzenia świąt rodzinnych, kościelnych oraz szacunek i okazywanie miłości najbliższym członkom rodziny i przyjaciołom.