Temat tygodnia: GORĄCA AFRYKA
Okres realizacji: 04-08.03.2024
INNOWACJA PEDAGOGICZNA „WSZYSTKIE DZIECI ŚWIATA”
W tym tygodniu dzieci:
- Określają swój nastrój
- Dowiedzą się , jak żyją mieszkańcy Afryki
- Wysłuchają bajki afrykańskiej
- Wypowiedzą się na temat swoich odczuć związanych z oglądaniem przyrody charakterystycznej dla Afryki
- Utrwalają wiedzę na temat szanowania odmienności kulturowych i etnicznych
- Wysłuchają muzyki afrykańskiej i będą się poruszać w jej rytm
- Będą rozwijać koncentracje uwagi i myślenie logiczne
- Poznają literę p, P: drukowaną i pisaną, małą i wielką
- Poznają cyfrę 9
- Będą rozwijać umiejętność klasyfikowania i przeliczania w dostępnym dla siebie zakresie
- Rozwiążą zadania tekstowe z wykorzystaniem znaków matematycznych :+, =, <, > w zakresie liczb 1- 9
- Wykonają pracę plastyczną
- Wzbogacą zasób słownictwa
W tym tygodniu szczególną uwagę zwracamy na zrozumienie i uszanowanie odmienności ludzi z innych krajów świata; ich kultury, sztuki, wyglądu i środowiska, w którym żyją.
Temat tygodnia: MARCOWA POGODA
Okres realizacji: 11- 15.03.2024
W tym tygodniu dzieci:
- Określają swój nastrój
- Wezmą udział w zabawach słuchowych
- Rozwiążą zagadki
- Dowiedzą się co oznacza powiedzenie „W marcu jak w garncu”
- Wysłuchają opowiadanń M. Strętkowskiej- Zaremby „W marcu jak w garncu” oraz W. Kowalskiej i M. Ciechomskiego „Talent show”
- Poznają literę p, P: małą i wielką, drukowaną i pisaną
- Dowiedzą się , co oznacza znak „–” ( odjąć )
- Uzupełnią kalendarz pogody
- Wysłuchają i nauczą się piosenki „Psotny marzec”
- Poznają i będą szukać oznak wiosny na spacerze
- Będą doskonalić liczenie
- Będą rozwijać myślenie logiczne
- Będą rozwijać orientację przestrzenną
- Zasieją nasiona
- Dowiedzą się, czego roślina potrzebuje do życia
- Dowiedzą się, dlaczego niektóre przedmioty toną, a inne nie
- Dowiedzą się, co to znaczy „ubierać się na cebulkę”
- Wykonają pracę plastyczną „Jakie ubrania nosimy w marcu?”
W tym tygodniu szczególną uwagę zwracamy na okazywanie szacunku i troski o przyrodę oraz odczuwanie radości płynącej z jej obserwacji.
Temat tygodnia: WIOSNO, ACH TO TY!
Okres realizacji: 18- 22.03.2024
W tym tygodniu dzieci:
- Określają swój nastrój
- Wezmą udział w zabawach słuchowych
- Dowiedzą się, kim jest ornitolog
- Dowiedzą się co oznacza powiedzenie „W marcu jak w garncu”
- Wysłuchają opowiadania B. Szelągowskiej „Wracamy do Polski”
- Poznają literę z, Z: małą i wielką, drukowaną i pisaną
- Odkryją zapis cyfrowy liczby 10
- Utrwalą wiadomości na temat ptaków powracających do Polski na wiosnę
- Wysłuchają i nauczą się piosenki „Wiosenne buziaki”
- Poznają i będą szukać oznak wiosny na spacerze
- Będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
- Będą układać ptaki i kwiaty z figur geometrycznych
- Wykonają zadania, używając znaków matematycznych : <, >, +, =, - .
- Powiedzą, w jaki sposób i dlaczego warto dbać o ogród wiosną
- Będą wyodrębniać pierwsze i ostatnie głoski w słowach
- Będą dzielić słowa na sylaby i głoski
- Utrwalą wiadomości na temat obiegu wody w przyrodzie
- Wykonają pracę plastyczną „Kolory wiosny”
- Utrwalą umiejętność kodowania
W tym tygodniu szczególną uwagę zwracamy na rozwijanie umiejętności współpracy i kształtowanie postawy badawczej
Temat tygodnia: WIELKANOC
Okres realizacji: 25- 29.03.2024
W tym tygodniu dzieci:
- Określają swój nastrój
- Będą doskonalić umiejętność czytania
- Wysłuchają opowiadania A. Widzowskiej „Gipsowe pisanki”
- Obejrzą film o ozdabianiu jaj wielkanocnych
- Będą utrwalać poznane litery
- Poznają literę u, U: małą i wielką, drukowaną i pisaną
- Będą układać rymy do wybranych słów
- Wysłuchają i nauczą się piosenki „Od koszyczka, do dyngusa”
- Zapoznają się z tradycjami wielkanocnymi
- Opowiedzą, jak w ich domach obchodzona jest Wielkanoc
- Będą rozwiązywać zadania tekstowe używając znaków matematycznych : <, >, +, =
- Dowiedzą się, co oznacza termin „prima aprilis”
- Wezmą udział w eksperymencie z jajkami
- Wykonają pracę plastyczną „Śmigus-dyngus”
- Utrwalą umiejętność kodowania
W tym tygodniu szczególną uwagę zwracamy na poszanowanie tradycji obchodzenia świąt rodzinnych, kościelnych oraz szacunek i okazywanie miłości najbliższym członkom rodziny i przyjaciołom.