Temat tygodnia:
CZEKAMY NA ZIMĘ
04.12 – 08.12.2023
W tym tygodniu dzieci:
- wysłuchają opowiadania A. Widzowskiej pt. „Śnieg”,
- wzbogacą swoją wiedzę o zjawiskach przyrodniczych,
- poznają właściwości śniegu/lodu,
- wykonają pracę plastyczną przedstawiającą zimowy krajobraz,
- wezmą udział w spotkaniu mikołajkowym, integrując się ze społecznością przedszkolną oraz zaproszonymi gośćmi,
- wezmą udział w wycieczce do wioski Św. Mikołaja w Skansen Bicz, przestrzegając zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas podróży autokarem,
- wykonają ćwiczenia kształtujące utrzymanie prawidłowej postawy ciała,
- rozwiną motorykę małą, poprzez ćwiczenia polegające na rysowaniu po śladzie i kolorowaniu,
- będą doskonalić umiejętność posługiwania się nożyczkami,
- będą liczyć na konkretach w zakresie co najmniej 4,
- będą używać określeń „więcej/ mniej” oraz „tyle samo”,
- będą aktywnie uczestniczyć w ćwiczeniach kształtujących utrzymanie prawidłowej postawy ciała
- rozwiną umiejętność współpracy,
- będą rytmicznie poruszać się przy muzyce
W tym tygodniu szczególną uwagę zwracamy na wzbogacanie wiedzy dotyczącej zjawisk przyrodniczych, a także integrację dzieci ze środowiskiem lokalnym i wewnątrzprzedszkolnym.
Temat tygodnia:
ŚWIĄTECZNE PRZYGOTOWANIA
11.12 – 15.12.2023
W tym tygodniu dzieci:
- będą przedstawiać wykonywanie różnych prac domowych za pomocą mimiki twarzy, gestów oraz ruchów ciała,
- będą wypowiadać rymowankę z różnym natężeniem głosu i intonacją,
- usprawnią pracę narządów artykulacyjnych poprzez wykonywanie ćwiczeń logopedycznych,
- wysłuchają opowiadania E. Stadtmüllerpt. „Święta”,
- poznają tradycje związane ze świętami,
- będą uczestniczyć w dekorowaniu choinki,
- wykonają świąteczne lampiony,
- dowiedzą się, jak pomagać rodzicom podczas świątecznychprzygotowań
- będą recytować wiersze, śpiewać piosenki, grać na instrumentach i tańczyć,
- będą ćwiczyć równowagę oraz skoki i podskoki,
- rozwiną umiejętność szeregowania według narastającej (malejącej) cechy,
- będą tworzyć zbiory i przeliczać elementy,
- wezmą udział w zabawach słowno-rytmicznych
- usprawnią pracę analizatora wzrokowego,
- udoskonalą swoją spostrzegawczość
- będą rozwijać umiejętność zapamiętywania sekwencji słów i ruchów
W tym tygodniu szczególną uwagę zwracamy na rozwijanie kompetencji społecznych oraz budowanie życzliwej atmosfery związanej z nadchodzącymi Świętami.
Temat tygodnia:
ŚWIĘTA BOŻEGO NARODZENIA
18.12 – 22.12.2023
W tym tygodniu dzieci:
- będą określać cechy przedmiotów,
- udoskonalą umiejętność wyszukiwania podobieństw i różnic,
- usprawnią pracę dłoni i palców, poprzez rysowanie po śladzie,
- rozwiną umiejętność wypowiadania się prostymi zdaniami,
- wysłuchają opowiadania G. Kasdepke pt. „Gdzie jest pierwsza gwiazdka?”,
- utrwalają tradycje związane ze świętami,
- wykonają ozdoby z pasków papieru
- poznają nazwy tradycyjnych potraw wigilijnych
- wezmą udział w ćwiczeniach gimnastycznych rozwijających równowagę i skoczność,
- będą określać kierunki i ustalać położenie przedmiotów w odniesieniu do innych przedmiotów,
- będą przeliczać elementy w zakresie co najmniej 5,
- będą ćwiczyć pamięć i spostrzegawczość wzrokową.
W tym tygodniu szczególną uwagę zwracamy na rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i przestrzeni, a także doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej.
Temat tygodnia:
CZEKAJĄC NA NOWY ROK
27.12 – 29.12.2023
W tym tygodniu dzieci:
- będą ćwiczyć sprawność narządów mowy,
- rozwiną swoją spostrzegawczość wzrokową poprzez składanie obrazka z części,
- będą reagować ruchem na zmianę tempa
- wezmą udział w ćwiczeniach gimnastycznych polegających na biegu ze zmianą kierunków oraz usprawnianiu mięśni grzbietu i rąk,
- utrwala przyimki miejsca, tj. „na, pod, obok”,
- nauczą się dostrzegać zmiany zachodzące u ludzi pod wpływem czasu,
- wykonają pracę plastyczną rozdmuchując farbę przez słomkę
- rozwiną koordynację ruchową oraz umiejętność reagowania na sygnał dźwiękowy,
- będą uczyć się dostrzegania regularności rytmicznej i dopasowywać brakujące elementy w ciągu obrazków,
- będą przeliczać w zakresie co najmniej 5,
- udoskonalą motorykę małą.
W tym tygodniu szczególną uwagę zwracamy na kształtowanie kompetencji matematycznych – dostrzeganie i kontynuowanie rytmów oraz przeliczanie w zakresie co najmniej 5.

