Temat tygodnia: GORĄCA AFRYKA
Okres realizacji: 04.03.-08.03.2024
INNOWACJA PEDAGOGICZNA „WSZYSTKIE DZIECI ŚWIATA”
W tym tygodniu dzieci:
- Określają swój nastrój
- Dowiedzą się , jak żyją mieszkańcy Afryki
- Poznają przyrodę Afryki, zwierzęta, owoce i warzywa,
- Utrwalą wiedzę na temat szanowania odmienności kulturowych i etnicznych
- Poznają muzykę afrykańską i będą się poruszać w jej rytm
- Poznają literę Z,z : drukowaną i pisaną, małą i wielką
- Będą rozwijać umiejętność przeliczania w dostępnym dla siebie zakresie liczby 8
- Wykonają pracę plastyczną związaną z Afryką
- Wzbogacą zasób słownictwa
W tym tygodniu szczególną uwagę zwracamy na poszanowanie odmienności ludzi z innych krajów świata; ich wyglądu, kultury, sztuki oraz środowiska, w którym żyją.
Temat tygodnia: MARCOWA POGODA
Okres realizacji: 11- 15.03.2024
W tym tygodniu dzieci:
- Określają swój nastrój
- Poznają i określą graficznie różne stany pogody
- Dowiedzą się co oznacza przysłowie ludowe „W marcu jak w garncu”
- Wysłuchają opowiadania S. Karaszewskiego „Marcowy dzień ” oraz „Mieszanie kolorów”
- Poznają zapis graficzny litery „U,u”
- Wysłuchają i nauczą się piosenki „Wołanie wiosny”
- Poznają i będą szukać oznak wiosny na spacerze
- Będą doskonalić umiejętność liczenia w zakresie 8 w aspekcie kardynalnym porządkowym,
- Rozwiną zainteresowania zabawami badawczymi
- Zasieją nasiona
- Dowiedzą się, czego roślina potrzebuje do życia
- Dowiedzą się, co to znaczy „ubierać się na cebulkę” i wykonają pracę plastyczną
- Zagrają na KolorPiano piosenkę o wiośnie
W tym tygodniu szczególną uwagę zwracamy na okazywanie szacunku i troski o przyrodę oraz czerpanie radości płynącej z jej obserwacji i obcowania z nią .
Temat tygodnia: WIOSNO, ACH TO TY!
Okres realizacji: 18- 22.03.2024
W tym tygodniu dzieci:
- Określają swój nastrój
- Dowiedzą się, kim jest ornitolog
- Wysłuchają opowiadania M. Stękowskiej – Zaremby pt:”Ptaki”
- Poznają obraz graficzny litery „C,c”
- Odkryją zapis cyfrowy liczby 10
- Utrwalą wiadomości na temat ptaków powracających do Polski na wiosnę oraz pierwszych wiosennych kwiatów
- Poznają i będą szukać oznak wiosny na spacerze
- Będą układać ptaki i kwiaty z figur geometrycznych
- Powiedzą, w jaki sposób i dlaczego warto dbać o ogród wiosną
- Będą dzielić słowa na sylaby i głoski
- Utrwalą wiadomości na temat obiegu wody w przyrodzie
- Wykonają pracę plastyczną „Wiosenny trawnik”
W tym tygodniu szczególną uwagę zwracamy na rozwijanie umiejętności współpracy i kształtowanie postawy badawczej
W tym tygodniu bierzemy udział w uroczystości Powitania Wiosny i Dniu Talentów
Temat tygodnia: WKRÓTCE WIELKANOC
Okres realizacji: 25- 29.03.2024
W tym tygodniu dzieci:
- Określają swój nastrój
- Będą doskonalić umiejętność czytania
- Wysłuchają opowiadania Stanisława Karaszewskiego „Wielkanocny koszyczek”.
- Poznają literę Ł, ł : małą i wielką, drukowaną i pisaną
- Poznają sposoby ozdabiania jajek oraz różnice między pisanką i kraszanką
- Utrwalą znajomość wiosennych piosenek
- Zapoznają się z tradycjami wielkanocnymi
- Opowiedzą, jak w ich domach obchodzona jest Wielkanoc
- Będą kształtować umiejętność odejmowania na konkretach w zakresie 10
- Pozna tradycję oblewania się wodą w poniedziałek wielkanocny
W tym tygodniu szczególną uwagę zwracamy na kultywowanie tradycji obchodzenia świąt rodzinnych, kościelnych oraz szacunek i okazywanie miłości najbliższym członkom rodziny.

